یزدفردا "در دقايقى از فيلم تبليغاتى ميرحسين موسوى كه شنبه شب از تلويزيون پخش شد، تصاويرى از ديدار وى با مراجع تقليد پخش شد و اين موضوع شائبه حمايت مراجع از وى را به وجود آورد.

درهمين ارتباط دفتر آيت الله صافى گلپايگانى در واكنش به پخش تصاوير از اين مرجع تقليد در فيلم مستند انتخاباتى مهندس موسوى بر عدم حمايت از نامزدها تاكيد كرد.

 مسؤول دفتر آيت الله صافى گلپايگانى، با اشاره به صدور اطلاعيه اى مبنى بر عدم حمايت از نامزدها در طول برگزارى انتخابات دهمين دوره رياست جمهورى، شان مرجعيت را فراتر از وارد شدن در تبليغات نامزدها عنوان كرد. دور از شان روحانيت استآيت الله نورى همدانى نيزدر واكنش به پخش فيلم مستند انتخاباتى موسوى در ابتداى درس خارج فقه ديروز بر عدم حمايت از نامزدهاى رياست جمهورى تاكيد كرد.

 نجف زاده مسؤول دفتر اين مرجع تقليد، با اشاره به پاسخ آيت الله نورى همدانى به زمزمه هاى حمايت وى از مهندس موسوى گفت: اين مرجع تقليد با تاكيد بر اينكه حمايت از يك نامزد خاص در انتخابات دور از شان مرجعيت شيعه است، شائبه حمايت ايشان از مهندس موسوى را بى اساس دانست.

ديدارها دليلى بر حمايت مراجع از نامزدها نيستحجت الاسلام والمسلمين اكبرى، مسؤول دفتر آيت الله جوادى آملى نيز با تاكيد بر اينكه پخش تصوير ديدار با مراجع به منزله اعلام حمايت نيست، اعلام كرد: اعلام نظر دفتر تنها از طريق بيانيه و گفتار رسمى ايشان انجام مى شود.

حجت الاسلام پارسا، مسؤول اطلاع رسانى دفتر آيت الله موسوى اردبيلى، با تكذيب حمايت اين مرجع تقليد از يك نامزد خاص تصريح كرد: همه نامزدها امكان ديدار با معظم له را داشته اند و اين ديدار دليلى بر حمايت نيست.

گفتنى است در فيلم مستند ميرحسين موسوى ديدار جمعى از مراجع، دستمايه تبليغ و اعلام حمايت آنها از نامزدى وى قرار گرفته است. تكذيب خانواده شهداخانواده هاى شهيدان همت و زين الدين نيز با صدور اطلاعيه هايى حمايت خود از ميرحسين موسوى را تكذيب كردند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا